Positief: - Een vlot eerste contact tussen verkoper en makelaar en het snel opstarten van het verkoopproces. - Goede PR: mooie brochure, aan te passen foto's, flyeren in de buurt, etc. - Meedenken over het verkoopbaarder maken van de woning. - Een rustige, vriendelijke en respectvolle benadering door makelaar en andere medewerkers richting verkoper en koper. - Heerlijk dat bezichtigingen uit handen genomen worden! Minder positief: - Zich onvoldoende beeld vormen van de situatie van de koper. En van de betrouwbaarheid van de koper. - Te snel meegaan in de belangen van de koper en daarmee de belangen van de verkoper niet dienen. Er wordt gehandeld vanuit angst voor verlies van de verkoop. Je moet goed voor jezelf opkomen als koper! - Onvoldoende kunnen inspelen op een afwijkend verkoopproces of moeilijkheden hierin. We hebben meerdere malen ervaren beter op de hoogte te zijn van ontwikkelingen en mogelijkheden dan de makelaar. - Situaties onvoldoende voorzien en doorzien die je wel van een makelaar mag verwachten, met mogelijke schade als gevolg. - Niet adequaat inspelen op zorgen en minder positieve feedback van de verkoper.