Ik heb mijn huis te koop aangeboden voor de crisis. Volgens de makelaar was het huis in perfecte staat en zou het binnen afzienbare tijd zijn verkocht. Als vraagprijs werd € 569000 k k aangehouden, ik zelf vond dat aan de hoge kant en had een vraagprijs van € 525.000 k k in gedachten. Het marketingplan van ERA zou zijn werk doen, men beschikte over een uitgebreid netwerk in heel Nederland en onderlinge uitwisseling was een pré. Toen kwam de crisis en werd het stil, de makelaar communiceerde nauwelijks meer, er was absoluut geen sprake van een pro-actieve houding. Ik had eerder het idee dat hij het ook niet meer wist en zich afvroeg ,wat nu! Uiteindelijk heb ik besloten een tweede makelaar, Huis-o-Theek in Eindhoven, erbij in te schakelen. Deze makelaar heeft uiteindelijk mijn huis verkocht voor een prijs van € 364.000 k k . Maar wat belangrijk is, met name in een slechte markt, dat je toch klantgericht blijft opstellen zodat je het gevoel hebt begeleid te worden, ook al kun je als makelaar geen goed nieuws brengen. Deze makelaar heeft mij het gevoel gegeven dat hij er voor mij was en hij bleef communiceren met mij als klant, ook al kon ook hij mij dikwijls geen goed nieuws brengen. Ik heb dat gevoel bij de ERA makelaar niet gehad, hooguit in het beginstadium,toen nog het idee bestond dat het huis snel verkocht zou kunnen worden.