ERA vraagt elke verkoper of koper, rechtstreeks of via Funda, om achteraf de kwaliteit en service van haar makelaars te beoordelen.
heel prettig samengewerkt en erg tevreden over het snelle en gunstige resultaat , geen bijzondere op of aanmerkingen.
Geachte lezer, Helaas voor de makelaar. We zijn niet echt tevreden. We vinden dat de makelaar op cruciale momenten steken heeft laten vallen. 1/De beloofde voortgangsgesprekken hebben niet elk kwartaal plaatsgevonden. 2/Ook is bij het begin gezegd dat we steeds met één en dezelfde persoon van het kantoor contact zouden hebben. Maar dat bleek niet zo te zijn. 3/Toen er na enige tijd een bod kwam dat voor ons toch echt veel te laag was werd er gezegd: "dan neem je je verlies toch gewoon?!" Raar dat een makelaar over onze portemonnee wil beschikken. 4/Ook bij de onderhandelingen bij de verkoop hebben wij geen moment het gevoel gehad dat de makelaar(s) aan onze kant stonden, maar er juist op uit waren om maar te verkopen. 5/Bij verschillende afspraken was onze makelaar te laat. Met excuses, dat wel, maar zoiets doet afbreuk aan de betrouwbaarheid. 6/Toen uiteindelijk de verkoop rond was kregen we een map voor het opbergen van de nodige documentatie van ons huis. Er zou een brochure in zitten van ons oude huis, maar bij thuiskomst bleek het een brochure van een ander huis in een andere woonplaats. Reclame maken??? Valt er dan niets positief te melden? Jawel. a/De eerste gesprekken, voor ons nog om af te tasten met welke makelaar we in zee zouden gaan, waren erg goed. We roemen daarbij de lokale marktkennis van de makelaar. Hij was niet onduidelijk voor wat betreft onze (magere) verkoopkansen in Waarder. Ook voor wat betreft de mogelijke verkoopprijs was hij duidelijk genoeg. b/De mensen werkzaam bij deze makelaar, en de hoofdmakelaar die we hebben gesproken waren allen vriendelijk en belangstellend. Tips dus: Wees op tijd en kom na wat je belooft. Zorg dat je papieren op orde zijn. Geef de klant het gevoel dat het gevoel dat je aan hun kant staat. Als laatste: We hadden wel gehoopt op een evaluatie. Eerlijk gezegd niet van Funda, maar via de makelaar zelf. Na afloop van het bezoek aan de notaris kregen we vanuit de kofferbak wel een fles wijn. Nog liever had ik een afsluitende vraag gehad hoe we alles hadden ervaren. Dit alles schrijven we niet om de makelaar af te branden. Wij hopen juist dat hij iets met onze opmerkingen doet. Dat lijkt ons in zijn belang, en dat is iets dat we hem echt gunnen. Met vriendelijke groet, Olga en PC
de verwachte werkzaamheden en begeleiding zijn allen naar tevrevenheid verlopen. Kunnen niets negatiefs melden
Het is prima gegaan , 2 kijkers gehad en na een weekje onderhandelen van de makelaar is het verkocht. dus dat was klasse !!!
ERA Ritter is een makelaar die zaken grondig aanpakt bij de start van de verkoop; professionele fotograaf (absolute pre), flyers in de buurt, veel ruchtbaarheid via sociale media. De makelaar kent de lokale markt zeer goed en weet goed waar potentiele kopers al gekeken hebben en wat hun wensen zijn. Het niveau van de ondersteuning uit de'backoffice' vonden wij wat tegenvallen, wat zich vooral uitte door een slechte beheersing van de nedelandse taal. Daarnaast zaten er wat slordigheidjes in het doorgeven van informatie die wij aankeverde op verzoek van een potentiele koper naar die koper, toch wel cruciaal in het besluitvorming/koopproces.
wij zijn zeer tevreden over de diestverlening over onze ERA makelaar heel vriedelijk en betrokken .
In het algemeen goed echter heb ik een aantal keren moeten opbellen voor de juiste persoon aan de telefoon te krijgen.
De woningmarkt zat even niet mee, maar alle collega's van Era Ritter waren even behulpzaam, vriendelijk en meedenkend. Ik kan jullie van harte aanbevelen bij een ieder die zijn/haar woning wil verkopen.
Contact met de makelaar is goed. Vragen worden snel beantwoord en goed op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.
Daar ik bij makelaar Kin een appartement had aangekocht,was nu de reden dat ze dit ook mochten verkopen.
De makelaar is betrokken geweest in hetgeen ik als verkoper wilde bereiken. Reageerde op tekenen en anticipeerde op mogelijke vragen. Hij heeft goed een match weten te vinden tussen het aangeboden pand en mogelijke geïnteresseerden (direct in het bestand of doelgroepen). Snelle en duidelijke response op vragen. Goede balans in handelen tussen wat mogelijk is en wat ik als koper vraag.
Mijn ervaring met Wouters & Partners was zeer positief en ik zal alle vrienden en familie leden aanraden om toekomstig transacties te doen.
Reële prijsbepaling heeft geresulteerd in snelle verkoop. Vakkundige begeleiding en kennis van de markt geen bla bla maar gewoon goed advies
makelaar heeft alles gedaan wat we van hem verwachte. Ook afwerking en persoonlijk contact was goed. Kent de regio goed.
Onze ervaring met Kin makelaardij zijn zeer positief. Met name de presentatie van onze woning was erg mooi in beeld gebracht, wat ook resulteerde in een snelle verkoop. het enige wat wij achteraf wat jammer vinden is dat de communicatie over de datum van overdracht niet goed is gegaan. De makelaar gaf aan dat dat binnen 3 maanden moest gebeuren,en achteraf bij de ontmoeting van de nieuwe bewoners bleek dat het voor hun ook beter was geweest als het wat langer had geduurd. Wij hebben een flinke verbouwing in een zeer korte tijd moeten realiseren hierdoor,jammer dat had wat beter gekund. maar al bij al een dikke 9 verdiend ! Jan en Margot Brouwers Molenvaartje 1 5109SE 's Gravenmoer
Van het begin tot het eind zijn wij goed begeleid. Alles is ook uitgevoerd zoals besproken. Ook de prijs klopte precies met de afgesproken prijsopgave.
Zeer adequate aanpak. Reageert altijd binnen 24 uur. Kopers hebben dit anders ervaren. Foutje in de eindafrekening ivm vooruitbetaling. Was niet verrekend. Naar tevredenheid gecorrigeerd. Makelaar kwam bij de huurders van het te verkopen huis norsig over.